Sunday, March 27, 2011

Menjadi Matang dan Terbuka





salam.hello guys.yesterday i went to seremban with fara,meny and zati.to have some fun!hoyeahh,bought one dress again!hehe :) my favvy! wandered around terminal one.cuci-cuci mata.ate at kopitiam! i was so excited as we ate in the restaurant and sat on the swing. korang pernah cuba x?alahh,mcm yg dekat marrybrown tu.best2~then we headed to seremban parade.enjoying ourself with bowling! congratz zaty~! u won :)) yang lain : KE LAUT!!! hahahaha :)

back to the main topic yang aina nak ckp kt sini, yes perjalanan kita membesar.ofcos some of us dh 19 kn, kita perlu menjadi matang. ermm,aina pon dh nk 19 jugakk. yes,pada aina lebih penting matang dari segi pemikiran lebih perlu daripada behaviour kita! matang di sini boleh dikatakan daripada pelbagai aspek dalam kehidupan seharian kita. ianya satu elemen yang sgt penting dan semua org perlu menjadi matang.lebih2 lagi dalam menjangkau usia sebegini. setiap gerak-geri dan tingkah laku kita diperhatikan dalam keadaan kita tidak menyedarinya.

pada pendapat aina jugak, dalam pergaulan pula kita perlu bersikap terbuka. mcm org selalu kata OPEN-MINDED. hurmm, yelah x semua org dari latar belakang yg sama. x semua org perfect. so do i. jadi terima diri org sekeliling kita seadanya. bukanlah kita x boleh ada rasa x berpuas hati, tapi janganlah selalu mencari kelemahan org lain.mungkin di mata org lain,kita juga begitu. saya juga manusia biasa. saya juga alami apa yang pernah anda alami. tambah2 lagi di usia remaja ni kan.byk konflik,masalah. ada shj yg x kena.

okay people. i love making frens. u need friends in your life to survive in this world. if not, u'll feel lonely. okay guys, siapa x suka ramai kawan kan?disukai pulak lagi.disayangi dan selalu menjadi perhatian. tak salah bukan berkawan ramai, lelaki dan perempuan! dua2 pon anugerah dari Allah. bukankah kita saling melengkapi? rasa suka,sayang dan cinta itu kadangkala terbit dalam sebuah persahabatan. pendapat saya, suka..sayang..cinta itu jauh bezanya! might be there's no words to describe it! but we can feel it. believe me! perasaan ini kadangkala mengganggu emosi dan jiwa kita. rasa suka dan sayang itu kadangkala bukan bermakna ingin memiliki.!

saya tertarik dengan status seorang sahabat di Facebook. jadi saya ingin kongsikan di sini, renungkan :


Semua orang mencintai wanita, tetapi mereka berkata :


"Mencintai wanita adalah awal daripada sebuah derita".
Bukan wanita yang membuat derita.

Tetapi mencintai wanita yang tidak mencintaimulah yang akan menciptakan derita bagimu.



(Imam Syafi'i)





sama juga situasinya dengan wanita. because "its hurt to fall in love with somebody who can't love you back". yes,bertepuk sebelah tangan tak berbunyi kan. aina rasa semua org pun fahamkan :P mmg org kata kalau dh suka tu,luahkan.tetapi bila situasi menjadi terlalu jujur,kadangkala mengundang rasa kecewa di hati.jadi sebelum membuat sesuatu tindakan berfikirlah secara mendalam dan rasional.fikirkan impaknya selepas itu dan bersedialah utk menerima segala kemungkinan yg bakal berlaku. salah satu pihak kadang2 perlu menanggung risikonya.


ini hanya luahan hati karangan aina nadiah yg x seberapa.mungkin boleh dijadikan pedoman dan meniti hari-hari mendatang.wallahulam'






>AINA NADIAH<



No comments: